- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Dat Mestdagh in handen komt van Intermarché is niet alleen een verrassing, maar ook een belangrijke verschuiving op de markt. Een analyse.
Het nieuws van de overname betekent het einde van een lang en mooi familiaal avontuur in de voedingsretail dat 122 jaar bestrijkt. De winkelketen uit de Carolo-regio genoot sinds lang een heel gunstig imago in het vak, terwijl zijn cliënteel bleven spreken van ‘Mestdagh’, ook al verscheen officieel achtereenvolgens de naam Super M, Champion en daarna Carrefour market. Als regionale speler moest Mestdagh vooral een sterke partner vinden om verder te gaan in het huidige, heel concurrentiële retaillandschap. Dat was vooral het geval voor de ontwikkeling van het assortiment huismerkproducten. Het was onmogelijk om dat op eigen houtje te doen aan een performante kostprijs, zeker als het gaat om een dominante speler in een een markt met een relatief bescheiden omvang.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?