- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het Amerikaanse supermarktconcern Walmart koopt e-commercebedrijf Jet.com. De retailer betaalt meer dan 3 miljard dollar voor de snel groeiende Amazon-concurrent.
Vorige week raakte al bekend dat Walmart geïnteresseerd was in Jet.com, ondertussen is de deal al officieel rond en neemt de grootste retailer ter wereld de Jet over. Walmart telt daarvoor 3 miljard dollar (zo’n 2,7 miljard euro) in cash neer, een som die later nog aangevuld wordt met een aandelenpakket ter waarde van 300 miljoen dollar.
Met de overname van Jet.com, wil Walmart zich versterken in e-commerce en wordt het een belangrijke concurrent voor Amazon. “We willen lagere prijzen aanbieden, ons assortiment verbreden en de eenvoudigste winkelervaring aanbieden, omdat dat is wat onze klanten willen”, zegt CEO Doug McMillon in een persbericht. “We geloven dat de overname van Jet ons kan helpen om deze doelstellingen sneller te bereiken.”
Het Jet.com-enseigne blijft afzonderlijk van Walmart bestaan en CEO Marc Lore blijft de internetretailer ook leiden.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?