#2 Deze week brengen we elke dag het verhaal van iemand uit de retail die werkt sinds de gedeeltelijke lockdown van 12 maart. U vindt andere getuigenissen in het gratis magazine dat u gratis bij u thuis geleverd kan krijgen, met dank aan bpost.
Nathalie Roison, Franstalige woordvoerster bij Colruyt Group, beantwoordt dagelijks vragen van de media over de activiteiten van Colruyt Group en meer bepaald die van Colruyt Laagste Prijzen, Bio-Planet en OKay.
Is uw dagelijkse leven de afgelopen twee weken op zijn kop gezet?
Ja, zelfs al meer dan een maand. Eind februari wisten we al bij Colruyt dat we actie moesten ondernemen en moesten afspreken hoe we een eventuele crisis zouden moeten aanpakken. Om ons voor te bereiden hebben we gekeken naar de manier waarop winkelketens in China en Italië communiceerden en hoe media die informatie doorgaven. We hebben onze Italiaanse collega’s gecontacteerd voor meer informatie. Door bijvoorbeeld het massale hamstergedrag van consumenten in het buitenland te observeren, konden we anticiperen op het feit of we beter pasta gerelateerde promoties konden stoppen of niet.
We nemen aan dat uw werk nu veel intensiever is dan normaal…
De afgelopen twee weken waren inderdaad heel intensief. We stelden vast dat de media ons bij elke beslissing van de regering of bij elk veranderend koopgedrag van de mensen om uitleg vroeg. Op sommige dagen ontvingen we wel 70 verzoeken van media. We moeten sinds enkele weken veel sneller reageren. Voor de dagbladpers geven we bij voorkeur voor 16 uur antwoord, maar soms krijgen we ook om 20 uur nog vragen. We weten wanneer de telefoon zal beginnen rinkelen, maar nooit wanneer het stopt. Alles verandert van uur tot uur. We hebben om 8u30 ’s morgens en om 17 uur vergaderingen met verschillende leden van de Colruyt-directie om te bespreken wat er gedaan is, hoe we op bepaalde zaken gereageerd hebben en wat we daarna gaan doen.
U communiceert ook intern met de Colruyt-medewerkers. Heeft u uw communicatie aangepast?
We zijn met 3 medewerkers verantwoordelijk voor de persafdeling op het niveau van Colruyt Group en we verdelen de taken. Ik ben verantwoordelijk voor het magazine voor het personeel: zo hebben we een speciaal nummer over het coronavirus uitgebracht. Daarnaast hebben we ook een dagelijkse nieuwsbrief voor het personeel opgezet, waarin we al het Colruyt-nieuws brengen, inclusief feiten en getuigenissen.
Ontvang Gondola Magazine gratis!
Blijf in uw kot, maar blijf geïnformeerd! U kan de magazines van april en mei gratis bij u thuis ontvangen. Om het te ontvangen, hoeft u enkel een gratis account op de website aan te maken en het inschrijvingsformulier invullen.