- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Europees topman Wim Destoop verlaat PepsiCo na 24 jaar. Dat meldt hij zelf op zijn LinkedIn-pagina. Bogdan Savin, momenteel SVP Commercial Europe, volgt Destoop vanaf 1 juli op.
Wim Destoop houdt er mee op, na 24 jaar voor PepsiCo gewerkt te hebben. Eerst deed hij dat in eigen land, waar hij doorgroeide van verkoopdirecteur over commercieel directeur tot algemeen direct, vanaf 2014 stroomde hij door naar Benelux-niveau en daarna was hij actief binnen de Europese organisatie. De voorbije jaren was hij senior vice president van Pepsico Northern Europe. Destoop meldde zijn afscheid in een mail aan zijn contacten, maar ook via een bericht op zijn LinkedIn-pagina. Daar staat het volgende te lezen: “After a wonderful career of more than 24 years at PepsiCo the time has come to move on. I can only look back with proudness how my Business Unit Northern Europe has evolved and grown thanks to the tremendous work of my leadership team and all our BU employees. My sincere gratitude to each one of you who made it possible for me to grow in this amazing company. I have always considered it as a privilege to lead such a talented group of colleagues. It’s time for some new adventures now. Knowing there is a life after PepsiCo.”
Bogdan Savin, momenteel SVP Commercial Europe, volgt Destoop op en neemt vanaf 1 juli de verantwoordelijkheid over voor de business unit Noord-Europa. Savin trad zes jaar geleden in dienst bij PepsiCo als general manager in Rusland. Voordat hij bij PepsiCo begon, werkte hij 14 jaar bij British American Tobacco, waar hij verschillende commerciële en marketingfuncties vervulde in Rusland, Oost-Europa en Turkije. In de afgelopen 4 jaar leidde Savin de commerciële functie in de Europese sector van PepsiCo, waarbij hij de relaties met internationale klanten naar een hoger niveau bracht.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?