Wissels aan de top bij Danone Belux. Nathalie Pfaff is aangesteld als de nieuwe country manager dairy van Danone Dairy Belux. David Molenaers neemt op zijn beurt de functie van sales director Belux op.

Het nieuwe jaar een nieuw begin, dat moet Danone gedacht hebben toen het bedrijf eind vorig jaar besloot om enkele wissels door te voeren in de top. Zo is de Française Nathalie Pfaff sinds 1 november 2019 de nieuwe country manager dairy voor de Belux en werkt David Molenaers sinds 1 december 2019 als de nieuwe sales director Belux. Bovendien maakt hij deel uit van het directiecomité onder leiding van Nathalie Pfaff.

Nathalie Pfaff, country manager dairy

Nathalie Pfaff, Française van origine, woont sinds 2017 in België. Ze staat bekend om haar expertise op het vlak van leiderschap en brand management. Als marketingspecialist begon Nathalie haar carrière in 2005 als Assistant Brand Manager Europe bij Victaulic, wereldleider in mechanische assemblageproducten. Waarna ze in 2006 als Assistant Innovation Manager aan de slag ging bij SC Johnson. In 2007 nam ze de functie van Assistant Brand Manager op bij Cadbury/Schweppes, waar ze in 2008 Innovation Project Manager werd.

In 2010 zette Nathalie haar eerste stappen bij Danone. Ze vervulde verschillende functies in Europa en in het Midden-Oosten. In 2017 ging ze aan de slag bij Alpro, dat een jaar eerder was overgenomen door de Danone groep. Daar werd ze Integration Lead, Marketing & Innovation Manager, voordat ze in 2018 de functie van Global Plant-Based Business Development Director opnam. Hier speelde ze een centrale rol in de ontwikkeling van het «Essential Dairy Plant-Based (EDP)» segment in Europa en in het uittekenen van de wereldwijde strategische route. Sinds 1 november 2019 is Nathalie de nieuwe country manager dairy voor Belux.

David Molenaers, Sales Director Belux 

David Molenaer neemt dan weer de rol van sales director Belux op zich en maakt voortaan ook deel uit van het directiecomité onder leiding van Nathalie Pfaff. David, jurist van opleiding, begon zijn carrière bij AB InBev waar hij 11 jaar werkte. Na 4 jaar actief te zijn geweest op de juridische afdeling van de bierreus, richtte hij zijn carrièrepijlen op de meer commerciële kant, zowel in de horeca- als in de retailsector. Hij ging als sales director B2B bij Sara Lee (Douwe Egberts Coffee systems) van start, voordat hij aan de slag ging bij de Jet Import groep (onder andere de distributeur van het merk Red Bull) als Sales Director Retail en Convenience.

In 2011 vervoegde David de Haelterman Group als sales manager voor Carlsberg Importers. Van 2017 tot 2019 kwam hij uiteindelijk aan het hoofd te staan van de afdeling Off Trade & Convenience voor alle merken van de groep (Carlsberg Importers / Tao-familie / Va.S.Co).