- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Zalando start met de verkoop van schoonheidsproducten voor mannen. In een eerste fase is het gamma enkel beschikbaar in Duitsland, maar tegen het einde van het jaar volgen ook Oostenrijk en Polen. De komende weken wordt het beautygamma voor vrouwen dat sinds maart beschikbaar is trouwens ook uitgebreid.
Het is niet toevallig dat Zalando net nu afkomt met schoonheidsproducten voor mannen en dat in twee landen: de eindejaarsfeesten staan immers voor de deur. En dus ook de kerstcadeautjes.
‘Care’, de naam van het nieuwe beautygamma voor mannen, biedt meer dan 1.500 artikelen en 25 merken aan. Het gaat daarbij zowel om producten voor de huid als het lichaam, het haar en het gezicht. Daarnaast is er natuurlijk ook een uitgebreid gamma aan scheerproducten. Onder de merken vinden we onder meer L’Oréal Men Expert, House 99 by David Beckham en Clarisonic, Hanz de Fuko, Baxters of California, American Crew of zelfs Anthony.
Volgens Claudia Reth, vice president ‘Specialities’ bij Zalando, is het nieuwe gamma een logisch gevolg van het grote succes van de vrouwelijke beautyproducten. “Vandaag bieden we maar liefst 7.000 producten van 150 ‘premium’ en ‘lifestyle’ merken aan. We stellen bovendien vast dat 70% van de klanten tijdens hun zoektocht naar beautyproducten ook kleding en schoenen koopt. Dat percentage bevestigt onze intuïtie, die we baseerden op statistieken, klopte. We zijn dan ook van plan om het beautygamma ook aan te bieden in Oostenrijk en Polen.”
Enkele weken geleden opende Zalando nog een fysieke cosmeticawinkel in Berlijn. Dat verkooppunt zal binnenkort ook worden uitgebreid met een deel van de mannelijke beautyproducten.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?