- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Coca-Cola heeft in Argentinië Coca-Cola Life gelanceerd: een cola met Stevia in een groene verpakking. Die moet Coca-Cola een groen en gezond imago geven.
Nadat Coca-Cola onlangs Sprite vernieuwde met Stevia, doet het nu hetzelfde voor haar klassieke cola. Coca-Cola Life is na Light en Zero al de derde suikerarme colavariant van het bedrijf. Het bevat twee keer minder calorieën dan de traditionele cola (108 calorieën per 600 ml tegenover 250 calorieën) dankzij een mix van suiker en stevia.
Coca-Cola Life moet Coca-Cola een gezonder en ook groener imago meegeven. Zo zijn de PET-flessen waarin de cola verdeeld wordt volledig recycleerbaar en voor 30% uit planten gemaakt. Omdat in de verf te zetten is de verpakking van de nieuwe cola daarom ook voor het eerst helemaal groen.
Het nieuwe drankje is voorlopig echter alleen verkrijgbaar in Argentinië, waar Coca-Cola Life getest wordt.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?