Developed Records:
Worden alle markten door de crisis getroffen?
Waar hebben 28 journalisten van de internationale retailpers het over als ze samenkomen? Wel, allereerst over producten en vernieuwing, aangezien ze in mei 2012 zijn samengekomen in Montreal om deel te nemen aan de internationale jury van de SIAL d’Or, een bijzonder interessante wedstrijd waar wij het in detail over zullen hebben in ons volgend nummer. Deelnemen aan dit evenement is voor Gondola ook een goede gelegenheid om onze confraters terug te zien, banden te smeden en informatie uit te wisselen. (...)
Dossier Drinks
Nu de zomer eraan komt denken onze verdelers van geestrijke dranken allerlei strategieën uit om hun verkoop een boost te geven. En dat betekent dat er weer allerlei cocktails, klassiek of new style, mixen en bubbels (die vaak evengoed gemixt zijn) op de markt verschijnen. Waarmee zitten we straks met z’n allen op het terras? (...)
Safety & Security (deel 2)
Om te beginnen moet onderscheid gemaakt worden tussen preventieve beveiliging en beveiliging ter plaatse en met terugwerkende kracht. Een goede communicatie tussen personeel en klanten draagt bijvoorbeeld bij aan een goede diefstalbeveiliging. (...)
Crisis in de fairtrade
De economische crisis spaart niemand, zelfs niet de markt voor fairtrade producten, die toch een decennium lang een uitbundige groei kende. Het is zelfs zó dat de spelers nu vaak gedwongen zijn zich aan te passen, ja zelfs hun strategieën moeten wijzigen. Met jaarlijkse groeicijfers die gemiddeld boven de 20% lagen, heeft de markt voor fairtrade producten zich aanzienlijk ontwikkeld. Zo zijn bijvoorbeeld de producten van het Fairtrade Max Havelaar-label tussen 2006 en 2007 met 47% gestegen. (...)