•
Gondola Magazine
•
Lisa Goethuysen
•
Interview François-Melchior de Polignac (Carrefour)
Bij Carrefour België zitten ze niet stil: nadat de retailer zijn winkelconcepten Express en Market verder liet evolueren, stelde het in Zemst een opvallende interpretatie van zijn hypermarktmodel voor. Recent opende Carrefour ook zijn non-food webshop en versnelde het de uitbreiding van zijn netwerk van afh aalpunten. Een mooie gelegenheid om een gesprek te hebben met de directeur-generaal van Carrefour België. Wat doet zijn winkel draaien, anno 2017?
Carrefour lonkt naar de toekomst
Een nagelnieuwe hypermarkt in Zemst maakt op 8.500 vierkante meter duidelijk waar Carrefour in de toekomst voor staat: home made producten, een versmarkt, een groentenen fruitbar met smoothies en fruitsalades, een uitgebreide elektrohoek, digitale infozuilen en nog veel meer. In één woord: klantbeleving. Welkom in de hypermarkt van de 21ste eeuw.
Lidl and the city
Tien nieuwe winkels per jaar tot in 2020, zo snel zal het de komende jaren gaan bij Lidl in België. Veel nieuwe verkooppunten dus, die bovendien almaar groter worden. De keten is dan ook op alle gebied op veroveringstocht. Dat is alvast wat we leerden van één van de verantwoordelijken voor de expansie in ons land, die als toetje ook liet weten welke atypisch projecten de hard discounter in Brussel op stapel heeft staan.
In dit artikel