Developed Records:
FMCG: The Big Picture
U vindt in dit blad regelmatig gedetailleerde dossiers over categorieën van fast moving consumer goods die in de actualiteit staan. We vonden dat het tijd werd om eens een volledig overzicht te bieden aan onze lezers en in dit herfstnummer een helikopterview te bieden over het hele landschap. Bij deze nuttige oefening werden we meermaals verrast. Het gemiddelde groeicijfer van het geheel van de consumptieproducten dekt immers een bijzonder complexe realiteit. De situatie is totaal verschillend naargelang de categorie of zelfs naargelang de segmenten die er deel van uitmaken. We hebben alle gegevens, verkregen dankzij de expertise van Nielsen, samengebracht op een overzichtsposter – “The Big Picture” – die we u samen met dit blad aanbieden. Hij vormt een momentopname die de toestand van alle categorieën in kaart brengt. Hierbij een overzicht en een aantal randbemerkingen.
Orchestra Zaventem: een hypermarkt voor de allerkleinsten
Orchestra, de Franse marktleider in kindermode, liet ons verleden jaar al weten dat de keten van plan was megastores te openen in zowel België als Frankrijk, en dat het de ambitie van de groep is de Ikea te worden van de baby- en kinderartikelen. De eerste Belgische megastore heeft ondertussen op 29 augustus zijn deuren geopend in Zaventem, en is meteen het grootste verkooppunt in heel Europa. Gondola strikte co-oprichter Pierre Mestre voor een interview en een rondleiding.