- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Volgens de laatste Nielsen-cijfers, die medio juli zijn bekendgemaakt, is de categorie ontbijtgranen in waarde met een bescheiden 0,4% gegroeid, bij een gelijkwaardige prijsstijging. Dit is een teleurstellend resultaat, dat vooral te maken heeft met het ongelooflijke jaar 2020, dat verkooprecords brak.
De categorie ontbijtgranen is een branche met hoge verwachtingen: ze moeten lekker zijn, zonder het gezondheidsaspect te verwaarlozen. Geschikt voor kinderen, maar zonder daarbij de andere fans te vergeten. Ze moeten beschikbaar zijn in verschillende smaken, maar ondertussen ook de grote klassiekers blijven aanbieden. Vernieuwd worden om bij te dragen aan de oplossing van het klimaatprobleem, zonder de smaak aan te tasten! Zoveel vereisten die de categorie dwingen om voortdurend te vernieuwen, en dat op verschillende niveaus. Bij Jordans zijn er vijf belangrijke: “Gezondheid, waardoor kopers op zoek zijn naar gezondere opties die nog steeds lekker zijn. De Nutri-Score, die hen helpt hun weg te vinden in de categorie. Duurzaamheid, die zorgt voor transparantie en aandacht voor milieuoverwegingen. Smaak, die een belangrijke aankoopfactor is. Gemak, waarbij de consumptie thuis is toegenomen terwijl het ontbijt on-the-go is afgenomen. En ten slotte online winkelen, dat belangstelling wekt, maar veel minder ontwikkeld is dan op andere markten”, zegt Tanguy Fievez, consultant voor Green Seed Belgium (Jordans).
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?