In november wordt de jaarlijkse Mercuriusprijs door Comeos uitgereikt aan het Winkelconcept van het jaar. Uit de tientallen inschrijvingen selecteerde een onafhankelijke jury tien laureaten, waaronder Delhaize, Carrefour Drive, Lidl en Wink.

Vorig jaar sleepte Le Pain Quotidien de Mercuriusprijs in de wacht, terwijl het nieuwe supermarktconcept d’Ici van de jury de aanmoedigingsprijs kreeg. Net als toen is de shortlist dit jaar erg verscheiden, met onder andere een wassalon-horecazaak en een afhaalpunt voor online boodschappen.

4 food retailers genomineerd

Uit de food retail dingen de nieuwe generatiewinkel van Delhaize in Wezembeek-Oppem, Carrefour Drive.be, de C02-neutrale Lidl in Elsene en Wink, de solo drive van louis delhaize, mee naar de prijs.

Non-food nominaties

Uit de non-food sector zijn ook de virtuele toepassingen van keukenwinkel Ixina, prijsbreker Action, de flagshipstore van Hunkemöller in Antwerpen en de kledingzaken met flexibele uren van Buissonière genomineerd. Apotheekconcept Pharmacie Servais en wassalon annex horecazaak Wasbar vervolledigen de shortlist.

Lees ook:

 
  •