Action
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Action
Action opent dit jaar nog een webshop in België. Dat heeft CEO Hajir Hajji aangekondigd op het World Retail Congress in Barcelona.
Bijna twee jaar na Nederland krijgt ook Action België een webshop. In de online winkel is een beperkt aantal producten beschikbaar. Aanvankelijk waren in de Nederlandse webshop zelfs maar een handval referenties te koop die niet in de fysieke winkels te vinden waren. Later werden er meer producten aan toegevoegd, maar het volledige assortiment online aanbieden, wil Action niet. De opbrengsten zijn online te klein. CEO Hajir Hajji ziet een website wel als een goeie manier om ook online contact te hebben met klanten. In een interview met Gondola zei Joeri Sanders, general manager Action België over de Nederlandse website: “We bieden online een ander assortiment aan: het zijn vaak iets grotere producten dan in onze winkels, het aanbod is ook beperkt tot 100 à 150 referenties. In onze winkels bieden we zo’n 6.000 producten aan. Het is de bedoeling om te zien wat het geeft en wat het doet met de klantenbeleving.” Sanders wou zich toen nog niet uitspreken over het feit of er ook een Belgische website zou komen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?