- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Dankzij de fusie van Ahold en Delhaize duiken de eerste synergieën stilletjes aan op in de rekken. Albert Heijn verkoopt sinds kort het populaire gamma Crunshy Muesli van Delhaize, als zijn eigen huismerk.
Sinds de fusie willen Albert Heijn en Delhaize nieuwe ontbijtgranen op de markt brengen en dat door hun aanbod uit te breiden. De invoering van het gamma Crunshy Muesli van Delhaize door Albert Heijn toont, volgens Ahold Delhaize, hoe beide merken hun gamma uitbreiden door nauwer samen te werken.
Het Crunshy Muesli gamma van Delhaize is een van de topproducten van het bedrijf in België en Luxemburg. Tegenwoordig proberen die ontbijtgranen ook de Nederlandse markt te veroveren, maar dan onder het logo van Albert Heijn. “Consumenten zullen in de toekomst meer gemeenschappelijke huismerken terugvinden bij onze verschillende winkels . Delhaize en Albert Heijn zullen hun kennis en expertise namelijk nog verder delen. Het gaat hierbij om een belangrijk element in de strategie van Better Together”, verklaart de groep.
Zo is het chocoladegamma Delicate van Albert Heijn ook geïnspireerd door dat van Delhaize. Hetzelfde geldt voor de nieuwe amuses die terug te vinden zijn bij Delhaize. De hapjes zijn gemaakt van verschillende producten die Albert Heijn de laatste jaren op de markt bracht.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?