Ahold Delhaize
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Ahold Delhaize
Ahold Delhaize heeft een nieuwe technologiestudio geopend in Boekarest. AD/01, zoals die heet, moet de Belgisch-Nederlandse retailgroep in staat stellen om zijn capaciteiten op het gebied van digitaal, data en technologie in het algemeen te versterken.
De nieuwe AD/01-studio wil de komende jaren zo'n 250 talenten uit de technologiesector aantrekken, voornamelijk uit Roemenië, met het oog op de ontwikkeling van innovaties die de Europese uithangborden van Ahold Delhaize een eersteklas klantenervaring moeten bieden, legt de groep uit in een op woensdag gepubliceerd persbericht. "AD/01 zal een centrale rol spelen in het versterken van de capaciteiten van Ahold Delhaize binnen zijn digitale, data- en tech-ecosysteem. De teams zullen werken aan een breed scala van onderwerpen, van het ontwikkelen van websites en applicaties tot het deelnemen aan en lanceren van strategische projecten op het gebied van e-commerce, infrastructuur, data, loyaliteit, core retail en daarbuiten." Wouter Kolk, CEO van Ahold Delhaize voor Europa en Indonesië, wijst er van zijn kant op dat "de evolutie van de behoeften van onze klanten" nieuwe uitdagingen met zich meebrengt. "Daarom hebben we AD/01 opgericht. Deze technologiestudio zal briljante geesten samenbrengen om innovaties te ontwikkelen voor de mensen van vandaag en morgen, en voor al onze Europese merken", besluit de vertrekkende topman, die er terloops op wijst dat zijn groep al aanwezig is op de Roemeense markt via haar lokale dochteronderneming Mega Image. Eerder deze maand kondigde Ahold Delhaize al aan, samen met vier andere wereldwijde retailers, een risicokapitaalfonds op te richten dat zich richt op innovatie, W23 Global.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?