- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Supermarktketen Albert Heijn gaat volgend jaar een nieuwe vestiging openen in Hasselt. Opvallend nieuws, aangezien de toekomst van het enseigne in België nog steeds onduidelijk is.
Aan de Gouverneur Verwilghensingel in Hasselt start binnenkort de bouw van een nieuw winkelcentrum waar begin volgend jaar een nieuwe vestiging van Albert Heijn de deuren zal openen. Dat schrijven de Mediahuis-kranten De Standaard en Het Nieuwsblad.
Dat AH zijn expansie in ons land verder zet, is opmerkelijk. Door de fusie van moederbedrijf Ahold met het Belgische Delhaize, moet de Nederlandse supermarktketen immers net winkels afstoten om te vermijden dat Ahold Delhaize te dominant zou zijn op de Belgische markt. De 8 winkels in kwestie zijn zelfs nog altijd niet verkocht, waardoor de fusie op Belgisch niveau nog ‘on hold’ staat.
Bovendien is het nog altijd onduidelijk wat er met het Albert Heijn-merk en de bijhorende winkels zal gebeuren in België. Sinds de fusie behoren de voormalige concurrenten AH en Delhaize nu tot dezelfde groep. Omdat beide enseignes mikken op de dagelijkse boodschappen, is er dus een overlapping in positionering van de merken. Dat is vermoedelijk ook de reden dat de felle expansie van AH in ons land plots stil kwam te liggen. Dat er nu toch een nieuwe winkel komt, doet vragen rijzen over de toekomstplannen van de keten.
In het shopping center zal in totaal 4.500 vierkante meter winkeloppervlakte komen. Naast Albert Heijn zou er ook al zeker een winkel van Kruidvat openen. Het Nieuwsblad spreekt ook nog van vestigingen van Action en Jysk.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?