Allerhande Kookt, de maaltijdenservice van Albert Heijn in Nederland, wordt 'geboycot' door maaltijdbezorgers Deliveroo en Thuisbezorgd. Zo is de AH-service tijdens piekmomenten soms niet beschikbaar in bepaalde buurten door een tekort aan bezorgers. Dat schrijft Distrifood.

Vorige maand kondigden we aan dat Albert Heijn in Nederland met zijn eigen maaltijdenservice ‘Allerhande Kookt’ is gestart. Concreet bereidt de retailer zelf warme maaltijden en levert die binnen het halfuur aan huis via Allerhande kookt. Dat doet de retailer in samenwerking met Thuisbezorgd.nl en Deliveroo. Al blijkt nu uit een proefproject in de Amsterdamse wijk de Baarsjes dat die samenwerking niet helemaal vlekkeloos verloopt. Tijdens de piekmomenten is Allerhande Kookt namelijk soms niet beschikbaar op de website van de maaltijdbezorgers. “We zien dat, wanneer er een ‘bestelpiek’ is in de stad, het aantal bezorgers op dat specifieke moment tekortschiet en een buurt tijdelijk (bv. 15 minuten) ‘op slot’ wordt gezet door het bestelplatform. Puur om de vraag aan te kunnen. Begrijpelijk, maar onwenselijk. Uiteraard denken we na over een oplossing. Tegelijkertijd is het onderdeel van het succes”, verduidelijkt Menno van der Vlist, woordvoerder bij Albert Heijn, aan Distrifood.

Ondanks de ‘boycott’ slaat het Allerhande Kookt-concept wel aan in Amsterdam. “Amsterdammers weten ons echt te vinden, wat voor ons een bevestiging is dat we iets bieden wat er nog niet was en dat daar behoefte aan is”, vervolgt de woordvoerder. Opvallend: vooral het weer heeft een belangrijke invloed op het succes van Allerhande Kookt. Zo stijgt het aantal bestellingen opmerkelijk als het pijpenstelen regent.