- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Albert Heijn pakt deze week uit met zijn nieuwste actie: 1+1+1. Klanten krijgen bij aankoop van een product, een tweede gratis. Het derde exemplaar wordt geschonken aan de Voedselbank.
Albert Heijn wilt het jaar in schoonheid afsluiten en pakt daarom uit met een grote '1+1+1'-actie. Klanten die een product kopen, krijgen er een tweede gratis bij. Het derde product wordt door Albert Heijn geschonken aan de Voedselbank. Op die manier wil de keten zijn steentje bijdragen aan de maatschappij en mensen die het minder hebben ook een fijn eindejaar bezorgern “De kerstperiode is het ideale moment om iets warms te ondernemen voor mensen die het wat minder hebben”, getuigt Ann Maes, woordvoerster van Albert Heijn België. “We staan bij onze consumenten al bekend voor onze '1+1'-actie, dat draait om het voordeel voor de klant zelf, maar we wilden nu meer doen door er ook een maatschappelijke component aan toe te voegen door een gratis product weg te schenken aan de Voedselbank.” De nieuwe actie is geldig op een selectie producten en loopt uitsluitend deze week in alle Albert Heijn-winkels en bij de bezorgdienst Albert Heijn Aan Huis. Het idee werd bedacht door Kunstmaan | Accenture Interactive - het creatieve bureau van Albert Heijn België.
Volgens Silvie Vanhout, managing partner bij Gondola Academy, is het een creatieve actie van Albert Heijn, maar zeker niks uitzonderlijks. "Rond het eindejaar tonen veel retailers en merken hun goed hart. Denk bijvoorbeeld aan Colruyt dat aan de uitgang van zijn winkels een grote bak heeft gezet, waar klanten naar believen producten in kunnen achterlaten. Of Delhaize dat gevraagd heeft om geen eindejaarscadeaus te geven aan de aankopers, maar een storting te doen aan de Voedselbanken.... In het verleden zijn er nog creatieve acties geweest, zo heeft Lidl soep gemaakt van groenten die niet meer verkocht konden worden. Die soep werd in de winkels verkocht ten voordele van de Voedselbanken", getuigt ze. "Albert Heijn heeft met zijn '1+1+1'-actie zeker een creatieve manier gevonden om het goede doel te ondersteunen, maar nieuw is het fenomeen zeker niet."
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?