Albert Heijn
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Albert Heijn
Albert Heijn heeft zopas zijn eerste merkcampagne gelanceerd, die via verschillende platforms, formats en kanalen beschikbaar zal zijn. Met de komische webserie ‘De Wereld in het Kleijn’ neemt de keten consumenten mee in de coulissen van de winkel. Bovendien zoekt de retailer ook de grens op tussen puur entertainment en reclame.
Albert Heijn schakelt een versnelling hoger in de communicatie naar zijn klanten en komt vandaag met zijn eerste merkcampagne. Via zijn eigen webserie ‘De Wereld in het Kleijn’ wil de retailer consumenten niet alleen laten ontdekken waar Albert Heijn voor staat, maar wil het hen ook laten meekijken in de coulissen van de winkel. Dat gebeurt aan de hand van korte afleveringen rond supermarktmanager Lina en haar fictieve team. Het is de eerste golf van een stevige merkcampagne waarin ook straffe prijzen en een verrassend assortiment een plek krijgen. Met deze speciale campagne benadrukt Albert Heijn naar eigen zeggen zijn DNA. “Albert Heijn België gaat altijd net dat ene stapje verder: in prijs, in assortiment, in innovatie - en nu ook in merkcommunicatie. Die belofte nemen we heel erg serieus, maar onszelf niet. Dat merk je aan 'De Wereld in het Kleijn': het is een 'feijne' mix geworden van verrassing, emotie, herkenbaarheid, straffe proposities, humor en zelfrelativering”, verklaart Raf Van den Heuvel, general manager bij Albert Heijn België, op LinkedIn.
Door te kiezen voor een komische videoreeks kiest Albert Heijn er bewust voor om de grens tussen entertainment en reclame te laten verdwijnen. "Dat is een goeie zaak", aldus Geoffrey Hantson, chief creative officer bij Happiness, dat de video mee ontwikkelde. "Want entertainment zou niet langer het ‘privilege’ mogen zijn van grote internationale streamingplatforms maar ook van lokale commerciële merken. Zeker in deze wereld van extreem versnipperde aandacht voelt het als heel erg juist om als merk iets te maken waar de consument ook écht mee kan connecteren. Om content te maken waar ze ook zélf willen naar kijken. En om dat te bereiken hebben we ook in het produceren van de reeks alle grenzen tussen reclame en entertainment weggelaten.”
‘De Wereld in het Kleijn’ zal via verschillende platforms, formats en kanalen beschikbaar zijn voor de klant. "Zo werd vandaag de aftrap gegeven met de eerste Pilot-aflevering van 8 minuten, tv-spots van 60” en 30”, online video’s, radio, poster en nog veel meer", klinkt het.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?