Wesley Verhoeve
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Wesley Verhoeve
“Albert Heijn naar Wallonië? De naam en het concept zegt de Waalse consumenten helemaal niets.” In een interview met Gondola Magazine maakt Wouter Kolk, topman van Ahold Delhaize, duidelijk dat de Nederlandse supermarkt niet van zin is naar het zuiden van het land te gaan.
Experts suggereren al langer dat Albert Heijn naar Wallonië zou (moeten) gaan als volgende logische stap, maar Wouter Kolk, CEO Ahold Delhaize Europe & Indonesië, vindt dat geen goed idee. “We zijn ooit met een busje met consumenten uit Namen naar Nederland gegaan. We vroegen aan hen wat ze van Albert Heijn vonden. Ze keken om zich heen en vroegen zich af wat ze daar deden. Ze hadden er helemaal geen connectie mee. De naam en het concept Albert Heijn zegt Waalse consumenten helemaal niets. Ze zijn veel meer op het zuiden gericht.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?