- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Albert Heijn breidt zijn thuislevering fors uit. Na Antwerpen strijkt de bezorgdienst 'Albert Heijn Aan Huis' ook neer in andere provincies. Nieuw zijn Gent, Leuven, Aalst, de Brabantse Kempen en de rand van Brussel.
In de zomer vorig jaar lanceerde Albert Heijn zijn eigen thuisleverdienst in de provincie Antwerpen. Toen bleef de service beperkt tot 10 Antwerpse gemeentes, maar al snel werd de dienst uitgebreid naar zo goed als de hele provincie Antwerpen. Ondertussen blijft het succes van Albert Heijn aan Huis toenemen. Daarom heeft de Nederlandse supermarktketen beslist om het concept uit te rollen naar andere provincies. Zo worden de steden Gent, Aalst, Leuven, de Brabantse Kempen en de Brusselse rand vandaag toegevoegd aan het lijstje. "Dat is goed voor 400.000 extra huishoudens in 59 extra gemeenten", benadrukt Raf Van den Heuvel, general manager van Albert Heijn België. "Daarmee komt de teller op 800.000 huishoudens te staan: een verdubbeling van het levergebied dat vanaf nu verdeeld is over 93 postcodes." Klanten die hun boodschappen aan huis geleverd willen krijgen, kunnen hun bestelling plaatsen via de website van Albert Heijn of via de app. Daarbij moeten ze voor minstens 50 euro aankopen en wordt er een leverkost van 5 euro aangerekend.
Albert Heijn had al winkels in Gent, Aalst en de Brusselse rand, maar kan dankzij zijn thuisleverdienst voet aan de grond krijgen in Boortmeerbeek (Brabantse Kempen) en Leuven, waar er vroeger wel al een Albert Heijn-winkel was, maar die door de fusie van Ahold en Delhaize noodgedwongen zijn deuren moest sluiten. “Albert Heijn zit in een groeispurt. We openen dit jaar niet alleen heel wat nieuwe winkels, we pakken ook stevig door met de uitrol van Albert Heijn Aan Huis. Daarmee maken we onze ambitie waar", besluit Raf Van den Heuvel.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?