- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Aldi zou concrete plannen hebben om de Chinese markt te veroveren. De hard discounter, die er al online actief is, zou er nu ook fysieke winkels willen installeren. Dat meldt de Duitse krant Lebensmittel Zeitung.
Vorig jaar zette China zijn eerste stappen op de Chinese markt via de online verkoop. Nu gaat de hard discounter nog een stapje verder en wil het ook enkele Chinese winkels openen. Volgens Lebensmittel Zeitung is Aldi al begonnen met de recrutering van lokale managers. Hoewel het nog niet duidelijk is waar de discounter zich precies zal vestigen, zal het waarschijnlijk in de regio van Shangaï zijn.
Voorlopig weigert de retailer om de informatie te bevestigen. Aldi wil enkel kwijt dat het zich, na een succesvolle lancering op het platform Tmall (Alibaba), richt op de online verkoop. Volgens Lebensmittel Zeitung kan het nog 2 tot 3 jaar duren vooraleer de eerste fysieke winkels van Aldi in China zouden openen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?