Alvo
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Alvo
Alvo, de keten voor zelfstandige supermarktuitbaters, presenteert begin volgend jaar een eigen klantenkaart die zowel in fysieke als digitale vorm zal bestaan. Bedoeling is om klanten op termijn gepersonaliseerde promoties aan te bieden.
Alvo zet een belangrijke stap: vanaf begin volgend jaar komt het met een eigen Alvo klantenkaart. “Dit betekent een belangrijke extra troef in ons commercieel plan. De vraag naar een klantenkaart met een digitale benadering van de klant was groot bij onze ondernemers”, zegt Peggy Bauwens, algemeen directeur van de keten van onafhankelijke supermarkten in ons land. "In eerste instantie zullen we via de klantenkaart generieke promoties aanbieden. We willen eerst ervaring en data opbouwen, om dan in het tweede jaar ook gepersonaliseerde promoties te gaan aanbieden. We hebben gekozen voor een responsive website met PWA functionaliteit waarbij de consument zelf actief op zoek kan naar promoties bij Alvo via de website. De consument zal mailings ontvangen met de voorgestelde promoties."
Daarnaast zal Alvo extra folderacties introduceren die enkel geldig zijn met de klantenkaart. De klant krijgt ook, na het sparen van 500 punten, 5€ korting bij aankoop van zijn groenten en fruit. "Een strategische keuze, aangezien Alvo inzet op zijn baseline “lekker, vers en gezond in je buurt”", zegt Bauwens. Daarnaast worden er ook een aantal bestaande acties gedigitaliseerd. Het gratis artikel, vandaag op de Alvo folder, wordt binnenkort enkel nog via de klantenkaart aangeboden. De instore papieren cheques worden gedigitaliseerd. "Essentieel voor Alvo is de lokale autonomie van onze leden die we ook beschikbaar maken in het digitale luik. Zo zullen de ondernemers wekelijkse lokale promoties kunnen spelen", aldus Peggy Bauwens.
“Vanaf juli volgend jaar gaan we ook een spaarsysteem ontwikkelen waarbij klanten over verschillende kassatickets heen kunnen sparen en pas dan een promo, gratis artikel krijgen. Hier maakt Alvo het onderscheid met de andere retailers." De klantenkaarten die vandaag bestaan bij lokale winkels van Alvo zullen verdwijnen. “De gezamenlijke klantenkaart betekent niet dat de keten van zelfstandige supermarkten in eerste instantie zichzelf meer als merknaam wil versterken”, zegt de algemeen directeur. “Voor ons is de lokale, zelfstandige winkel en ondernemer het belangrijkste”. We zijn ervan overtuigd dat ze zich op deze manier verder lokaal kunnen verankeren." Alvo lanceert de kaart samen met de eerste folder van 2024. Elke klant die zich registreert, ontvangt een gratis fles wijn als welkomstgeschenk.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?