- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Amazon brengt zijn platform voor handgemaakte en authentieke producten ‘Handmade’ naar Europa. De Amerikaanse retailer gaat zo rechtstreeks de concurrentie aan met Etsy.
Amazon lanceerde een jaar geleden Handmade, een platform voor artisanale producten, in Amerika als antwoord op de populaire webwinkel Etsy, waar consumenten duizenden artisanale producten rechtstreeks van de (kleine) producent konden bestellen. Bij de introductie telde het Handmade-platform zo’n 9.000 producten en 5.000 producenten, maar ondertussen zijn er zowat 500.000 items van meer dan 10.000 aanbidders beschikbaar.
Amazon heeft aangekondigd dat het Handmade nu ook naar Europa brengt. Het platform werd toegevoegd aan haar vijf Europese webwinkels. Amazon-klanten in Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk kunnen vanaf nu 30.000 handgemaakte Europese producten van 1.000 producenten kopen via Amazon.
Alle producten die via Handmade verkocht worden moeten “fabriekvrij” zijn en met de hand gemaakt worden. Er zijn verschillende productcategorieën beschikbaar: van accessories, babyspeelgoed en juwelen tot home decor, kunst, bureau-artikelen, feestartikelen, keukenproducten en meubels.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?