
- “Zondagsopening is voor ons een kwestie van overleven”
- De comeback van de foodretail: het winterrapport van YouGov
- Dossiers: barbecue, pizza, veggie & vegan, ice cream, lunch on the go ...
Amazon gaat het aanbod van AmazonFresh verder uitbreiden. De online retailer zou de voedingswarendienst gaan aanbieden in twintig nieuwe steden in de VS, waaronder Los Angeles en San Fransisco. Dat schrijft het persagentschap Reuters.
Amazon begon vijf jaar geleden al met het testen van AmazonFresh in thuisbasis Seattle. Consumenten kunnen hun boodschappen (o.a. zuivel, bereide maaltijden, vis en vlees en drank) online bestellen en nog dezelfde dag laten leveren. Die dienst zou nu uitgebreid worden naar LA en San Fransisco, en indien succesvol in nog twintig andere Amerikaanse steden gepland worden. Het nieuws werd echter nog niet bevestigd door de e-tailer.
Of Amazon de dienst winstgevend zou kunnen maken is maar de vraag. Tot nu toe is er nog niemand in geslaagd.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?