- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Amazon heeft met de Amazon Dash een revolutionair nieuw product gelanceerd. Gebruikers kunnen met het apparaat boodschappenlijstjes maken door producten thuis te scannen, of ze simpelweg in te spreken.
Amazon is al even bezig met zijn boodschappenleveringsdienst Amazon Fresh te testen in enkele Amerikaanse steden. Die dienst krijgt met de Amazon Dash nu nog een opmerkelijke uitbreiding.
Het zwart- en witgekleurde apparaat laat gebruikers namelijk toe om producten bij hen thuis te scannen, of ze via de ingebouwde microfoon in te spreken. De producten worden via WiFi aan het online boodschappenlijstje van de gebruiker op Amazon fresh toegevoegd. Dat lijstje kan de gebruiker vervolgens op zijn computer of via een app raadplegen, en effectief bestellen via Amazon Fresh. Er kunnen tot 500.000 artikels besteld worden, en de meeste producten kunnen tegen de volgende dag aan huis geleverd worden.
Dash biedt vooral een oplossing voor alle producten die consumenten van hun boodschappenlijstje vergeten te kopen, of vergeten op hun lijstje te zetten. Op het moment dat de chocopot op is, scan je die namelijk gewoon en staat hij automatisch op je lijstje. Bovendien kan iedereen in huis producten toevoegen, en kan je het in stukken doen, door de dag heen.
De Dash heeft overigens een robuust (maar gestroomlijnd) design, zodat het apparaat tegen een stootje kan.
Het gebruik van de Dash is gratis tijdens de proefperiode, maar enkel verkrijgbaar op uitnodiging. Bovendien is Amazon Fresh voorlopig enkel actief in San Francisco, Seattle en Zuid-Californië. Voor de Belgische consument is Dash dus nog niet voor morgen.
Bekijk hier een video waarin Dash door Amazon uit de doeken gedaan wordt:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?