- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
#5 COVID-19 blijft een enorme impact hebben op de aankopen voor thuisverbruik: voor de tweede keer op rij lag de besteding aan verse voeding hoger dan vóór de coronacrisis, blijkt uit cijfers van Vlam. Ontdek de resultaten per categorie in onze serie. Vandaag is het de beurt aan vleeswaren.
Ook voor vleeswaren ging het thuisverbruik door de coronacrisis de hoogte in: een stijging van 4% in de periode juli 2019-juni 2020, gevolgd door een stijging van 1,9% in de periode juli 2020-juni 2021, waardoor we nu uitkomen op 10,7 kg per capita. 98% van de Belgische gezinnen koopt op jaarbasis vleeswaren. Ze doen dit gemiddeld 46 keer per jaar, goed voor een jaarbesteding van 136 euro per capita. Vooral zoutwaren deden het goed. Binnen de distributiekanalen wint hard discount marktaandeel.
Dit artikel komt uit de november - december editie van Gondola Magazine. Benieuwd naar andere artikels? Neem dan snel een abonnement!
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?