- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
België telt vandaag 9 digitale supermarkten. Hopr was de eerste, Foodello (voorlopig) de laatste. Drie jaar geleden was er nog geen enkele. Het potentieel van online foodretail is groot, maar virtuele supermarkten staan ook voor grote uitdagingen. Wie overleeft en wie doet de boeken toe?
Een quizvraag: hoeveel pure online foodretailers kent u in ons land? Vier, vijf, misschien zes of zeven? Allemaal, dat lijkt niet erg waarschijnlijk. We sommen ze even voor u op: Crisp, Hopr, Greenweez, Foodello, Kazidomi, Ochama, Rayon, Pieter Pot, Lokkal. Ze zijn er allemaal gekomen in minder dan drie jaar tijd, van net voor de start van de pandemie tot vandaag. Een stevige groeispurt. Gerard Scheij, oprichter van de Nederlandse online supermarkt Picnic, sprak tijdens Gondola Gala in november 2019 profetische woorden: “Ik twijfel er niet aan dat er vroeg of laat ook een louter digitale supermarkt naar België komt. Het idee slaat zo hard aan in Nederland en Duitsland dat het niet anders kan.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?