- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Vijftien voedingsproducenten, waaronder Ferrero, Unilever, Vandemoortele en Lotus, hebben een alliantie opgericht die palmolie gaat promoten. Dat schrijft De Tijd.
Palmolie heeft een slecht imago. Steeds meer pakken producten in de supermarkt ermee uit dat ze geen palmolie bevatten, denk maar aan de chocopasta van Delhaize. Er te veel van eten is slecht voor de gezondheid, en de productie van de olie gaat bovendien gepaard met ontbossing.
Toch zetten een reeks producenten zich nu in om dat slechte imago bij te stellen. Onder andere Unilever (Becel), Ferrero (Nutella), Vandemoortele, Lotus en Puratos hebben samen een alliantie opgericht, die moet lobbyen voor palmolie. Ook Sipef (producent van palmolie) en FEVIA hebben zich al aangesloten.
De leden engageren zich om tegen 2015 enkel nog producten met duurzame palmolie te maken.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?