- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
De Belgische keten van spookkeukens Casper gaat dit jaar vestigingen openen in Nederland en Frankrijk. Het haalde daarvoor 5 miljoen euro op bij een investeringsronde.
Sinds corona zitten afhaalmaaltijden en ook dark kitchens in de lift. Casper, een Belgische keten van bezorg- en afhaalmaaltijden, profiteert volop van die populariteit. Klanten kunnen bij 10 virtuele restaurants bestellen, waarbij ze uit verschillende keukens kunnen kiezen: pasta’s, burgers, gezonde salades, bagels of volledig veganistische gerechten. Bestellen kan rechtstreeks bij de virtuele restaurants of via Casper, waarbij de verschillende merken kunnen worden gecombineerd tot één bestelling, in één levering. De maaltijden worden binnen de 30 minuten thuis geleverd of zijn binnen dat tijdsbestek af te halen. In tegenstelling tot andere ghost kitchens is Casper duidelijk zichtbaar in het straatbeeld met transparante locaties, een duidelijk herkenbare branding, techniek om inloopbestellingen te plaatsen en wachtruimtes voor de bezorgers. In 2021 kende Casper een omzetgroei van 210% en leverde het meer dan 230.000 gerechten. Het bedrijf haalde vijf miljoen op bij een investeringsronde. Dat laat het bedrijf nu toe om naar het buitenland te gaan. Matthias Laga, medeoprichter & CEO van Casper: “Dankzij deze financiering kunnen we versneld uitbreiden naar nieuwe markten en tegemoetkomen aan de continue, en groeiende vraag naar gemak. In de Benelux en Frankrijk gaan we nieuwe vestigingen openen en het is onze ambitie om in 2024 internationaal vijftig vestigingen te hebben.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?