Bol.com zou in mei een bijkantoor openen in Antwerpen speciaal voor haar partners. Zo wil het e-commercebedrijf ondernemers niet alleen ondersteunen en adviseren bij de verkoop van hun gamma op het bol.com-platform, maar wil het hen ook helpen om hun groei te maximaliseren. 

Al sinds 2012 kunnen Nederlandse partners, en sinds 2014 ook Belgische handelaars en webshops hun assortiment aanbieden via bol.com. Een succes zo blijkt, aangezien ondertussen al 20.000 partners zich hebben ingeschreven, goed voor zo’n 17 miljoen artikelen op bol.com. Het gaat daarbij van fysieke winkeliers die kiezen om hun online activiteiten (deels) uit te besteden, tot volledig online spelers die via bol.com verkopen om hun afzetmarkt te vergroten. Bovendien kunnen partners via Logistiek via bol.com hun assortiment op voorraad leggen in het fulfilmentcenter van de winkel. Zo maken ze gebruik van het distributienetwerk van bol.com en bieden ze elke gewenste bezorgoptie aan de klant, aldus de e-commercespeler.

Toch wil bol.com een stapje verdergaan en haar partners beter begeleiden bij de verkoop van hun assortiment op het bol.com-platform. Daarom opent de Nederlandse e-tailer naar alle waarschijnlijk in mei een bijkantoor in Antwerpen speciaal voor haar partners. Belgische medewerkers van bol.com zullen partners ondersteunen en adviseren bij de verkoop van hun producten om zo hun groei te helpen maximaliseren. 

Dat bol.com ervoor kiest om een bijkantoor voor partners op te zetten, is geen vreemde keuze. Bijna 1 op de 2 verkochte pakketjes is namelijk afkomstig van een partner die via bol.com verkoopt. En dat zou in de toekomst nog verder toenemen, als we de e-tailer mogen geloven. 

 “Bij bol.com winkelen inmiddels 2 miljoen Belgische consumenten. We willen hen zo goed mogelijk bedienen. En dat doen we graag samen met lokale spelers, want we geloven dat de samenwerking de sleutel is tot tevreden klanten”, verduidelijkt Sacha Buyck, manager België bij bol.com. “Er werken reeds tientallen Belgen bij bol.com, maar vanuit de locatie in Antwerpen staan we nog korter bij winkeliers en handelaars. Belangrijk vinden we in deze samenwerking dat we vooral kennis delen en van elkaar kunnen leren. Op die manier kunnen we de klant zo goed mogelijk van dienst zijn, dat is uiteindelijk waar we het voor doen. Samen vormen we een relevante winkel voor miljoenen klanten in België en Nederland die ook bij onze partners winkelen.”

Voor haar bijkantoor is bol.com trouwens nog zoek naar extra Belgische werkkrachten. Daarbij gaat het onder meer om Market Managers, Partner Adviseurs en Partner Specialisten.