iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
C&A wil in de komende drie jaar 100 nieuwe winkels openen in Europa. Het legt de nadruk op stadscentra en op een vernieuwd, inspirerend winkelconcept.
Carsten Horn, de topman van C&A Duitsland, geeft in een interview met de Rheinische Post aan dat de winkelketen wil groeien in Europa. In de komende drie jaar moeten er 100 nieuwe winkels bijkomen. Hij denkt daarbij onder meer aan Hamburg, Berlijn en Oost-Duitsland, maar ook aan Roemenië, Polen en Italië. In 2024 opent de retailer vestigingen in Madrid, Amsterdam, Parijs en Milaan. C&A heeft momenteel 1.300 winkels in 17 landen, waarvan bijna 400 in Duitsland. Horst ziet heil in kleinere winkels. “Je wil geen zes verdiepingen met massa’s textiel, maar je wil tijdens het winkelen geïnspireerd worden en nieuwe outfits ontdekken. Minder massa in de kledingrekken, meer podium voor mode: dat is het nieuwe concept in de winkels.” De veranderingen werpen vruchten af, volgens Horn. “Wij hebben twee derde van onze 1.300 winkels in Europa gemoderniseerd. Het assortiment is doelgerichter geworden. En wij worden groter op alle verkoopkanalen.” Volgens Horn spreekt C&A vandaag een heel breed publiek aan: bij de kassa’s zie je zowel oudere klanten die een sixpack sokken komen kopen, als boetiekklanten die kasjmier truien kopen. “Idealiter trekken we beide aan: behoefte- en inspiratieklanten.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?