Gondola
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Gondola
Carrefour weert producten van PepsiCo uit de rekken. De retailer vindt dat de Amerikaanse drank- en voedingsmultinational onaanvaardbare prijzen hanteert. Het verwijst klanten naar zijn eigen merken als alternatief.
Carrefour en PepsiCo zitten verwikkeld in een prijzendispuut. Daardoor kunnen producten van de merken Lays (chips), Quaker (muesli), Pepsi, 7up, Duyvis en Doritos uit de winkelrekken verdwijnen, zegt Coralie Jacquemin, woordvoerder bij Carrefour België. “Uitgebreide besprekingen met PepsiCo hebben geleid tot de conclusie dat de prijzen die het bedrijf wil hanteren niet acceptabel zijn voor Carrefour. Ondanks talloze pogingen om tot een eerlijk akkoord te komen, is er nog geen overeenstemming bereikt tussen beide partijen.” De retailer voegt eraan toe dat het lage prijzen voor zijn klanten wil garanderen en dat daardoor producten van leveranciers tijdelijk kunnen teruggenomen worden. De supermarktketen verwijst naar eigen merken als alternatief. “Carrefour België begrijpt het belang van een gevarieerd aanbod in de schappen om tegemoet te komen aan de uiteenlopende voorkeuren van klanten. De retailer biedt ook een breed scala aan kwaliteitsalternatieven tegen betaalbare prijzen, met name via zijn brede assortiment eigen merken.” In de praktijk blijkt dat sommige producten wel nog in de rekken te vinden zijn, maar niet aangevuld worden. Ook online kunnen klanten nog producten van PepsiCo kopen. Er zijn ook nog promotie-acties met producten van PepsiCo die verder gaan.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?