Carrefour
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Carrefour
Carrefour experimenteert in Frankrijk met thuisbezorging van verse producten in de koel- en vrieskasten van de klanten, zoals dat in de VS al gebeurt.
De Carrefour-groep blijft de mogelijkheden van thuisbezorging onderzoeken. De Franse retailer experimenteert momenteel met een panel van klanten met een nieuwe dienst waarbij aankopen niet langer aan de deur worden geleverd, maar rechtstreeks bij de gebruikers thuis en in de koelkast, onthulde Mélanie Vassord, innovation group manager, afgelopen weekend op LinkedIn. Concreet doet de klant zijn boodschappen op de Carrefour webshop zoals hij of zij dat bij een normale thuislevering zou doen. Een uur voor de levering krijgt de bezorger tijdelijk toegang tot het aangesloten slot van de woning van de ontvanger, een systeem dat essentieel is voor de goede werking van de dienst. Daar kan de bezorger de deur openen met een speciale toepassing, voordat hij de aankopen in de koelkast, de vriezer of een speciale ruimte opslaat. De klant wordt gewaarschuwd wanneer de bezorger de winkel binnenkomt en verlaat en ontvangt een foto van de opgeslagen goederen. Carrefour heeft nog geen details verstrekt over de prijs van een dergelijke dienst of een mogelijke datum voor een bredere uitrol. Terwijl thuisbezorging aan deze kant van de Atlantische Oceaan een nieuwigheid is, is het in de VS al enkele jaren een realiteit, met name via de "InHome"-dienst van Walmart. De e-commerce gigant Amazon werkt ook aan zijn eigen versie van een dergelijke dienst.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?