- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Carrefour Group pakt voor het eerste kwartaal van 2014 uit met groeicijfers. Vooral in Latijns-Amerika was er een sterke groeiversnelling, maar ook in België en Europa zijn de cijfers overwegend positief.
Overwegend, want de verkoopcijfers gingen -7,4% achteruit in Q1 door wisselkoerseffecten (-5,3%) en de latere paasvakantie dit jaar (-1,3%). Zonder die effecten blijft er een organische groei van +3,7% over voor Carrefour, en dat is beter dan de +3,2% groei van vorig jaar.
In heel Europa realiseerde Carrefour +0,4% meer omzet. Op de Franse thuismarkt groeide Carrefour +1,4% (organisch), waarbij de buurtformules het sterkste groeiden (+5,7%).
In de andere Europese landen daalden de verkopen met -1,2%. In België was er een bescheiden groei van +0,8%. Voor de winkels die al langer dan een jaar open zijn lag de groei met +1,5% hoger.
Het is echter vooral in de opkomende markten dat Carrefour sterk groeit (+10,5%): Azië (+2,1%), maar vooral Latijns-Amerika (+15,2%). In Brazilië boekte Carrefour een organische groei van +8,3%, en in Argentinië zelfs +39%.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?