- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Wie een product uit de nieuwe folder van de Carrefour Hypermarkten ergens anders goedkoper terugvindt, krijgt het verschil vijf keer terugbetaald. Daarmee wil het Carrefour-enseigne tonen dat het de goedkoopste op de markt is.
De actie van Carrefour is vorige week woensdag gestart, toen de nieuwe folder van de Hypermarkten uitkwam, en duurt zeker nog tot begin september. Carrefour garandeert dat het voor elk product uit die folder de laagste prijs van de markt kan bieden. Wie toch elders een goedkoper vergelijkbaar product vindt, kan dat aan Carrefour melden en krijgt vervolgens vijf keer het verschil terugbetaald.
Het gaat voor alle duidelijkheid enkel om merkproducten uit de folder van de Hypermarkten. De stuntactie is dus niet van toepassing op huismerkproducten, en geldt niet bij andere enseignes van Carrefour zoals Market of Express.
Het is niet de eerste keer dat de Carrefour Hypermarkten met een terugbetaalactie uitpakken, maar in het verleden ging het dan vooral om specifieke productcategorieën zoals schoolgerief of kerstcadeaus. Nu geldt het voor de hele folder.
Met deze actie lijkt Carrefour Colruyt te willen aanvallen, die van de laagste prijsgarantie zijn handelsmerk heeft gemaakt. “Veel ketens zeggen wel altijd dat ze de goedkoopste zijn, maar is dat ook zo? Wij nemen nu de handschoen op en gaan de concurrentie aan om te bewijzen dat we even goedkoop of zelfs goedkoper zijn voor bepaalde producten”, zegt woordvoerder Baptiste Van Outryve van Carrefour in Het Nieuwsblad.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?