Na meer dan drie weken liggen er opnieuw Pampers bij Colruyt Laagste Prijzen. De supermarktketen bereikte een akkoord met producent Procter & Gamble. De prijzen stijgen gemiddeld wel met 10%.

Begin maart verdwenen de Pampers uit de rekken in de winkels van Colruyt. Fabrikant Procter & Gamble maakte duidelijk dat het stevige prijsverhogingen wil doorvoeren, nadat houtpulp, de belangrijkste grondstof voor luiers, een pak duurder geworden is. Vandaag liggen er opnieuw Pampers in de winkels, maar wel aan flink hogere prijzen, zo berekende PingPrice, dat prijzen in supermarkten vergelijkt. De prijsverhogingen zouden gemiddeld 10% bedragen, in sommige gevallen loopt dat op tot 21%. Pampers Premium luiers (19 stuks) maat 6 drie maanden geleden nog 12,49 euro kostte, terwijl dat nu 15,11 euro is. Dat is een stijging met 21%. De verpakking van 22 Pampers-luiers in maat 5 is gestegen met 13%, van 14,38 euro naar 16,26 euro. Daarmee lijkt het alsof Procter & Gamble zijn zin heeft weten door te drijven, maar over onderhandelingen is zo weinig geweten dat er geen conclusies te trekken zijn. Supermarkten voeren harde onderhandelingen met leveranciers omdat hun winstmarges de voorbije jaren gedaald zijn. Colruyt heeft het nadeel dat het internationaal een kleine speler is, waardoor het minder onderhandelingsmacht heeft. In die mindere slagkracht bracht het onlangs zelf verandering door een aankoopalliantie op te starten met Superunie en Coop.