Carrefour
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Carrefour
In januari gaat Carrefour van start met een nieuwe winkelformule: Potager City. Het gaat om een korte ketenzaak voor verse producten die aan supermarktprijzen verkocht worden.
In januari opent Carrefour drie vestigingen van zijn nieuwe formule Potager City. De eerste winkels komen in Parijs, meldt het Franse vakblad LSA. Potager City wordt een groenten- en fruitspeciaalzaak die de prijzen hanteert van een gewone supermarkt, zegt Benoît Soury, directeur proximiteit bij Carrefour. “Onze winkels in de stadscentra halen 42% van hun omzet uit verse producten, terwijl zij het imago hebben generalist te zijn in plaats van productspecialist”, zegt hij. In de winkel zal 50% van de omzet gehaald worden uit fruit en groenten, de rest komt van vers in zelfbediening en een beetje wijn, met een duidelijke voorkeur voor korte keten. Carrefour slaat daarvoor de handen in elkaar met specialisten. Topman Alexandre Bompard had in 8 november al aangekondigd dat Carrefour een nieuwe formule zou lanceren die de nadruk legt op vers en korte keten, zonder verder in detail te treden. Sinds de pandemie is het aantal verkooppunten voor korte keten in de Franse hoofdstad explosief toegenomen, een potentieel dat Carrefour wil benutten.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?