- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Carrefour opent zijn eerste Walk-in Drive in Brussel. Die strijkt neer in de Carrefour Express Froissart, in het hartje van de Europese wijk, en moet een nieuw type klanten aantrekken waaronder meer eenpersoonshuishoudens en mensen zonder gemotoriseerde voertuigen.
In 2013 opende Carrefour zijn allereerste Drive in België. Daarbij kunnen consumenten simpelweg hun boodschappen op het internet bestellen en vervolgens met de auto komen ophalen bij een Hypermarkt Carrefour of een Carrefour Market. De aankopen worden daarna rechtstreeks in de kofferbak van de klant geplaatst. Nu wil Carrefour nog een stapje verder gaan om klanten meer gemak te bieden en opent het zijn eerste Walk-in Drive in België. Die is gevestigd in de Carrefour Express Froissart in Brussel, in het hartje van de Europese wijk. De Walk-in Drive moet vooral helpen om het aanbod aan buurtwinkels in de stad te vervolledigen. Bovendien wil Carrefour met dit concept een nieuw type klanten bereiken. De stadscentra omvatten immers meer eenpersoonshuishoudens en mensen die geen gemotoriseerde voertuigen hebben.
Ter herinnering, vorig jaar in april opende de retailer zijn eerste ‘voetgangersdrive’ in Parijs. In Frankrijk zijn de voetgangersdrives momenteel erg hip. Zo openden verschillende retailers waaronder Auchan, Monoprix, Cora, E.Leclerc en Intermarché ook al hun eigen versie.
Het principe is simpel: de klant plaatst zijn bestelling online via carrefour.eu of de Carrefour-app (App Store of Google Play), kiest de optie Walk-in Drive en het tijdstip van ophaling, en haalt vervolgens zijn bestelling te voet op in het afhaalpunt. De bestellingen worden trouwens elders voorbereid, in een groot depot.
Dankzij deze Walk-in Drive heeft de consument toegang tot maar liefst 10.000 referenties in plaats van 4.500 in een Carrefour Express. Bovendien krijgt hij alle producten tegen de prijs van een hypermarkt, inclusief promoties. Klanten moeten hun bestelling voor de middag plaatsen, van maandag tot zaterdag, voor een minimumbedrag van 30 euro. Daarna kunnen ze hun aankopen vanaf 16 uur ophalen in de winkel.
“Dit nieuwe aanbod vervangt niet de andere opties voor de klant (levering in het bijzonder), maar komt overeen met een nieuwe dienst”, benadrukt Carrefour.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?