- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
In maart hadden we het al aangekondigd: Carrefour België is de eerste Belgische retailer die haar folders nu ook aanbiedt via YouTube.
Sinds begin juli publiceert Carrefour België haar folders ook op YouTube. Elke video belicht de promoties van de week in de hypermarkten en supermarkten van de supermarktketen. “Het is een interessant en nieuw mediakanaal voor de grootdistributie, waarmee een breder publiek wordt bereikt”, klinkt het bij Carrefour. Terwijl een klassieke folder ongeveer 200 promoties bevat, focust een filmpje zich op 6 à 8 belangrijke promoties en duurt het iets meer dan een minuut. Aan het einde van de video wordt de kijker uitgenodigd om op een link te klikken en de folders met alle aanbiedingen te raadplegen. Elk filmpje wordt in het Frans en in het Nederlands gepubliceerd.
Carrefour België volgt hiermee het voorbeeld van Carrefour Frankrijk, dat sinds december 2020 gestart is met dit initiatief. Met de digitalisering van de folder wil Carrefour een bredere doelgroep bereiken en zo het aantal bezoekers van fysieke winkels verhogen. De eerste resultaten zijn alvast positief: de gepubliceerde video's leveren gemiddeld tussen de 13.000 en 30.000 views per video op. Ter herinnering: Carrefour verspreidt ongeveer 60 folders per jaar. Die zijn nog steeds beschikbaar in de winkels in papieren vorm en in elektronische vorm op de website van Carrefour en in de Carrefour-app.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?