- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Coca-Cola lanceert een eigen koffieconcept CHAQWA. Hiermee breidt het merk haar portfolio uit met thee, koffie en warme chocolademelk voor de B2B sector.
Vanaf 2016 zal Coca-Cola ook warme dranken aanbieden in de business-to-business sector in België. De naam CHAQWA is een samenstelling van het Chinese 'cha', wat thee betekent, en 'qawah', het Arabische woord voor koffie. Met het nieuwe concept levert de frisdrankgigant niet alleen warme dranken, maar ook de bijhorende automatische apparatuur en de vertrouwde dienstverlening van Coca-Cola. Het bedrijf richt zich met CHAQWA op kantoren, personeelsrestaurants en koffiebars in de bedrijfsomgeving.
Christophe Cuyx, Director New Business Development bij Coca-Cola Enterprises licht dit toe: “We zien vandaag een duidelijke groeimarkt in warme dranken. Consumenten gaan op zoek naar kwaliteit en beleving en specialiteiten als cappuccino’s en lattes zitten duidelijk in de lift. Met CHAQWA willen we die koffiebar beleving naar de werkvloer brengen en zo innovatief tegemoetkomen aan de wensen van onze klanten en consumenten. Onze ervaring in de drankensector helpt ons hierbij uiteraard.”De effectieve introductie is voorzien in 2016. De warme dranken van Coca-Cola zullen in meer dan 25 landen wereldwijd verkrijgbaar zijn.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?