- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Bij Colruyt worden nieuwe elektronische prijsetiketten getest om de prijs van een product ook digitaal in kleur weer te geven. Dankzij deze nieuwe technologie kunnen de alom bekende rode prijzen van de keten nu, net als op de papieren variant, ook in de bijhorende kleur op elektronische prijskaartjes geafficheerd worden in de winkel.
De nieuwe elektronische etiketten zijn groter, waardoor de prijzen duidelijker worden weergegeven. Daarnaast kan Colruyt zijn rode prijzen nu ook effectief in de bijhorende rode kleur digitaal weergeven in de winkel zelf. Doordat Colruyt de laagste prijs garandeert, moet de keten rekening houden met de prijzen van de concurrentie en past de winkel zijn prijzen frequent aan. “Met dit systeem besparen we veel papier en kosten, waardoor we de laagste prijs kunnen blijven garanderen. Want printen, transporteren en plaatsen van etiketten is niet meer nodig”, verklaart Guy Elewaut, directeur Marketing bij Colruyt. “Elektronische etiketten bestaan al langer, maar we wilden een betaalbaar en duurzaam systeem dat het prijsbeleid van Colruyt letterlijk in kleur kan weergeven. Die technologie hebben we nu gevonden en gaan we als één van de eerste retailers in Europa en zeker in België op grote schaal gebruiken”.
Prijswijzigingen worden vanuit het Service Center Prijzen in Halle naar een server in de winkel gestuurd, die stuurt de juiste prijzen op zijn beurt door naar de elektronische etiketten tot de volgende aanpassing. In tussentijd verbruiken de etiketten geen stroom en geven ze steeds de correcte prijs weer. De nieuwe technologie wordt zes maanden lang getest in de Colruyt in Avelgem.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?