- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Voor de tweede maand op rij is het consumentenvertrouwen gestegen. Volgens de Nationale Bank bereikt het zo zijn hoogste niveau in twintig jaar.
De indicator van het consumentenvertrouwen staat deze maand op +8 en dat is het hoogste niveau sinds maart 2001 bericht de Nationale Bank. In juni vorig jaar stond de indicator nog op -19. De indicator omvat de werkloosheid en economische situatie in België, maar ook de financiële situatie en het spaarvermogen van de gezinnen die deelnemen aan de maandelijkse enquête. In alle componenten is er een positieve verandering aan de gang, behalve bij de spaarvooruitzichten. De spaarintenties van de gezinnen daalden licht ten opzichte van de maand mei, maar ze hebben wel positieve vooruitzichten voor de economische situatie in België. Ook hun eigen financiële situatie schatten ze beter in dan het voorbije jaar. Toen vreesden ze nog een stijging van de werkloosheid, maar deze is met 57 punten gedaald in vergelijking met juni 2020.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?