iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Verse kip, en daarbij ook biokip, doet het goed. We houden ervan. Toch daalt het percentage Belgen dat op een gemiddelde dag kip eet. Wat zit er achter die dubbelsporige evolutie?
Het volumeaandeel van gevogelte en wild binnen de korf van vlees, vis en gevogelte blijft jaar na jaar stijgen. Kip blijft zeer dominant binnen de gevogeltecategorie en vooral verse kippenstukken winnen volumeaandeel ten koste van braadkip en kip in diepvries. De biokip deed het goed en zag haar aandeel groeien. En dat is niet enkel een trend in België. Bij Label Rouge, dat zijn producten ook in ons land aanbiedt, zien ze huishoudens steeds vaker kip met vrije uitloop in de vorm van deelstukken consumeren, zoals filets, poten en drumsticks. Die vertegenwoordigen samen al 51% van de aankopen in Frankrijk en groeien voortdurend voor de export (zoals naar België).
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?