Coolblue-klanten kunnen bezorgmoment witgoed zelf uitkiezen
- Coolblue laat klanten zelf bezorgmoment kiezen
- Optie beschikbaar vanaf 9 euro
- Vanaf half april beschikbaar in België
In Nederland kunnen klanten van Coolblue sinds gisteren kiezen wanneer hun witgoedbestelling wordt geleverd. Het e-commercebedrijf laat hen - tegen betaling - zelf een tijdvak kiezen. Vanaf half april wil het ook zijn Belgische klanten die optie aanbieden.
De klanten kunnen voortaan tijdens het bestellen van witgoed zelf het bezorgmoment uit drie verschillende tijdvakken kiezen: ’s ochtends, ’s middags en ’s avonds. De avond voor de levering krijgen ze te weten binnen welk tijdvak hun bestelling geleverd wordt. Op de dag zelf ontvangen ze een sms met de bezorgtijd en worden ze een halfuur voor de bezorging gebeld. De bezorgers installeren dan de nieuwe toestellen, testen ze of ze werken en nemen de oude apparatuur ook mee.
Volgens Coolblue-topman Pieter Zwart kopen klanten vaak een nieuwe wasmachine wanneer de oude net kapot is gegaan. Ze hebben het nieuwe toestel snel nodig, maar wanneer het hen goed uitkomt. “Daarom kunnen onze klanten vanaf vandaag zelf het bezorgmoment kiezen. Ze weten precies hoe laat we komen en hoeven niet meer de hele dag vrij te nemen”, zegt hij.
Aan die keuze zijn wel kosten verbonden: de optie start vanaf 9 euro. Wil de klant een gratis levering, dan moet hij kiezen voor een bezorging tijdens de hele dag.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?