- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
“Vandaag introduceert Coolblue zijn grootste innovatie ooit: pakketpanelen. Door zonnecellen in de blauwe dozen te verwerken, willen wij klanten helpen om zelf hun eigen energie op te wekken”, kondigt het e-commercebedrijf aan. Het gaat hier echter wel om een vervroegde 1 aprilgrap.
Camille Depuydt, manager Coolblue België, leent zich tot het spel. “Onze pakjes hebben een heel belangrijke functie, namelijk producten onbeschadigd bij onze klanten krijgen. Dus misschien is de vraag niet minder blauwe doosjes, maar juist méér doen met blauwe doosjes. Ik vind het superfijn om dit eindelijk na 10 jaar met de wereld te kunnen delen. En eindelijk snappen onze klanten ook dat het logo van Coolblue eigenlijk een zonnetje is”, zegt ze in een video.
“De pakketpanelen bevatten speciaal door Coolblue ontwikkelde AVEG microzonnecellen. Hoe groter het pakje, hoe groter het pakketpaneel én daarmee het apparaat dat de klant van stroom kan voorzien. Met een klein pakje kan makkelijk een telefoon opgeladen worden. Een grotere doos is geschikt voor het opladen van bijvoorbeeld een laptop of tablet”, klinkt het verder.
Coolblue wil zogezegd eerst feedback van klanten verzamelen. “De eerste 10.000 proefpakketpanelen worden gratis verspreid over België en Nederland”, zegt het bedrijf om mensen naar zijn site te lokken. Maar helaas is het een pure marketingstunt.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?