
Cup Pasta
Cup Pasta
In de eetgewoonten van de Belg neemt pasta een centrale plaats in. Gemiddeld verorberen we er 9 kg per jaar van, een derde daarvan buitenshuis. Tegen die achtergrond innoveert Cup Pasta, de Belgische marktleider in afhaalpastabekers, met een leuke merkactivatie voor Pasen.
Tussen zaterdag 19 en maandag 21 april 2025 stelt Cup Pasta een culinaire schattenjacht voor. Onder bepaalde bekers zit een speciale sticker waarmee de gelukkige winnaars een maand lang gratis pasta kunnen krijgen. Het initiatief kadert in de marketingstrategie van het merk voor de paasperiode.
Cup Pasta
In een context waarin de traditionele restauratie verschuift in de richting van convenience food, waaronder afhaalmaaltijden, wordt de totale pastamarkt in België voor 2025 geschat op zo’n 201,1 miljoen euro, met een bescheiden maar gestage groei. Het segment van de afhaalpasta lijkt een hefboom die de sector verder kan dynamiseren.
Een en ander weerspiegelt een groeiende belangstelling voor snelle, gepersonaliseerde maaltijden, waarvan Cup Pasta een gevarieerd aanbod heeft: spaghetti, gevulde tortellini of glutenvrije opties, en sauzen zoals bolognese of pesto. Met extra's zoals bacon of jalapeños kunnen klanten hun maaltijd ook aanpassen aan hun voorkeur.
In België maakt pasta 43% uit van de gerechten die in restaurants worden geserveerd, hetgeen de populariteit ervan op onze lokale markten nog eens bevestigt.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?