iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
De appel is, na de banaan, de populairste fruitsoort in België en voldoet aan de 5G’s van de consument (genieten, gemak, goedkoop, gezond en geweten). Vooral appelen van bij ons zijn populair bij Belgen en Jonagold is daarom een stevige marktleider in de appelrayon. Dat leert VLAM uit diverse consumentenonderzoeken onder andere via het GfK-panel van 6.000 Belgische gezinnen en de Marktmaker research community van 100 Vlamingen.
Indien men niet van jongs af de routine heeft om fruit te eten, is het fruitverbruik heel impulsgevoelig. Het fruitverbruik verhogen, betekent dus vooral zorgen dat fruit voldoende zichtbaar en makkelijk beschikbaar is. Fruit wordt vaak gepromoot als een gezonde verplichting, maar de belangrijkste drijfveer start vanuit een interne impuls: men verwacht/heeft eetplezier en men verwacht een positief resultaat qua gevoel (men wil zich vitaler voelen, er mooier uitzien … ). Leg daarom het verband tussen vers fruit en levenskwaliteit en well-being. Ontwikkel een pull-strategie op basis van die vraag naar levenskwaliteit: vitaliteit, rustmomenten, genieten en familiegeluk (convivialiteit).
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?