- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
François-Melchior de Polignac leidt Carrefour in België, maar ook in Polen en Roemenië. Wij ontmoetten hem bij het ‘historische’ hoofdkantoor van het bedrijf, de beroemde toren in Evere. Het is bijna symbolisch: het bedrijf vertrekt binnenkort immers naar een gloednieuw en veel duurzamer pand in Zaventem. Carrefour België evolueert immers, en het is een ontspannen François-Melchior de Polignac die ons dat tijdens een hartelijk gesprek bevestigt.
Laten we zeggen dat deze periode de beweging eerder versneld heeft dan dat er echt nieuwe dingen ontstonden. Deze uitzonderlijke context heeft de wens om gezonder te eten en te kiezen voor natuurlijke voedingsmiddelen van korte ketens bevorderd. Daarnaast moeten we natuurlijk rekening houden met de evolutie van de digitale technologie, een gebied waar België ver op achterliep. Deze periode heeft die ontwikkeling versneld. Voor het overige zou het overdreven zijn om van ingrijpende veranderingen te spreken, aangezien de COVID-19-episode in feite eerder bepaalde consumententrends accentueerde die voordien reeds aanwezig waren.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?