Cuure
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Cuure
De familie Spoelberch (AB InBev) heeft onlangs via haar beleggingsmaatschappij Verlinvest geïnvesteerd in Cuure, een Franse start-up die per abonnement gepersonaliseerde kuren met voedingssupplementen aanbiedt, zo meldde L'Echo op vrijdag.
Cuure, gelanceerd in 2019, verkoopt abonnementen met voedingssupplementen (vitamines, probiotica, ginseng ...) in de vorm van gepersonaliseerde kuren die zijn opgesteld onder toezicht van een wetenschappelijk comité. In slechts drie jaar tijd heeft de Franse start-up al zo'n 100 000 unieke abonnees aan zich weten te binden. Tot de investeerders in de recente financieringsronde, die ongeveer 10 miljoen euro opbracht, behoorden het Britse risicokapitaalfonds JamJar (Innocent) en Verlinvest, het investeringsinstrument van de familie de Spoelberch en een van de belangrijkste aandeelhouders van de brouwerijgigant AB InBev. Het door Verlinvest geïnvesteerde bedrag werd echter niet bekendgemaakt. Met het opgehaalde geld wil Cuure een ‘Europese kampioen’ worden en daarom wil de start-up in de nabije toekomst uitbreiden over het hele continent. Naast de supplementen die worden verdeeld in 100 % recycleerbare zakjes, heeft het bedrijf ook een monitoringapp ontwikkeld en biedt het teleconsultatie-afspraken aan met verschillende behandelaars (voedingsdeskundigen, natuurgeneeskundigen ...).
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?